Ebben az osztályban elsősorban egyetemi, főiskolai továbbtanulásra felkészítő oktatás folyik. Fontosnak tartjuk az informatikai és idegennyelvi készségek megalapozását, a vizsgákra való felkészítést. Ennek érdekében minden tanuló számára – tudásának megfelelő csoportban - emelt óraszámú képzés folyik angol és német nyelvből. Diákjaink helyben szerezhetnek nemzetközi ECDL bizonyítványt. Lehetőség van humán (magyar, történelem) vagy reál (matematika, fizika, biológia) orientációra.
Infokommunikációs eszközökkel jól felszerelt tantermekben, szaktantermekben, természettudományos laborban készítjük fel diákjainkat a tanulmányi versenyekre és a felvételi vizsgára. Építünk a tanulók kreativitására, odafigyelünk mind a tehetséggondozásra, mind pedig a lemaradók felzárkóztatására.
Az Ökoiskola címet elnyert iskolánkban barátságos és természetbarát környezet, családias hangulat vár Rád. Jó hangulatú iskolai bulik, bel- és külföldi kirándulások, művészeti táborok, színielőadások, sokrétű szabadidős programok segítenek abban, hogy a Tomoriban otthon érezhesd magad. A menzán mindig két menü közül választhatsz.
Részletek
Az informatika orientációs képzésünket azok számára ajánljuk, akik a jövőjüket az informatika, a programozás, webfejlesztés vagy a robotika területén képzelik el. A gimnáziumi alapképzésben rejlő lehetőségek, mint az általános műveltség elsajátítása vagy két idegen nyelv tanulásának lehetősége jól ötvöződik az elmélyültebb informatikai oktatással.
Szinte nincs olyan területe az életnek, ahol ne lenne szükség informatikai tudás alkalmazására. Különösen ajánljuk azoknak, akik műszaki, mérnöki pályára készülnek, legyen az akár villamosmérnök, építészmérnök, gépészmérnök, energetikai vagy a Magyarországon nagy jövő előtt álló, autógyártást kiszolgáló mechatronikai mérnök.
Tanulóinkat nagy tapasztalattal rendelkező mérnök-informatikus tanárok tanítják emelt óraszámban tanrendbe építve és projekthetek keretében.A legújabb informatikai programokkal telepített számítógépek, felújított szaktantermek, okostáblák segítik a felkészítést. Az színvonalas munkát kiemelkedő érettségi eredmények mutatják.
Kreatív ágazat – hang-, film- és színháztechnika terület – 5 éves képzése, amely érettségivel és technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.
A tanulók megismerkedhetnek tanulmányaik során a grafika, szöveg, animáció, álló- és mozgókép tervezésével és megvalósításával. A kreatív vizuális kultúra, művészetek jövőbeli, motivált szakembereit fogják képezni. A képzés során megismerkednek a dekoráció, fotó, grafika, nyomdászat, mozgókép és animáció készítéssel, modern informatikai háttérrel, szoftverekkel, ami a munkavégzés elengedhetetlen eszköze a XXI. században.
Ajánlott minden fiatalnak, aki szeret alkotni és fontos számára, hogy lehetősége legyen alkotását viszontlátni az élet minden területén. A kirakatokban, plakátokon, boltok polcain, padlóján, az autókon, interneten, moziban és bárhova is nézünk, biztosan találunk valami szépet és megnyerőt, ami felvidítja az embereket és jobbá teszi a világot. Erre lesz lehetősége minden végzett fiatal technikusnak és szakmunkásnak. Az iskolai és duális képzéssel megszerzi azokat az ismereteket, amelyekhez neki már csak a saját kreativitását kell hozzátenni.
A honvédelem ágazatban a természettudományi, informatikai, elektronikai és műszaki ismeretekre épülő képzések teszik lehetővé, hogy a jövőben Magyarország biztonságáért és fejlődéséért tenni akaró felelős állampolgárok generációja nőhessen fel.
A képzés során a honvéd kadét alapszakma választható szakirányainak köszönhetően a fiatalok megismerkednek a természeti és épített környezet sajátosságaival, valamint a környezetkárosító hatásokkal, az autóipar és az informatika / infókommunikáció jelenével és jövőjével.
Duális képzés keretében a szakmai gyakorlatokon jól felszerelt laboratóriumokban, műhelyekben, gyakorlótereken és lőtereken korszerű eszközpark segítségével sajátíthatják el a magas szintű ismereteket.
A felnőtté válás során életükben meghatározóvá válik a környezettudatos szemlélet, a felelősség a minket körülvevő környezetért, valamint az ön- és munkafegyelem, és nem utolsó sorban a hazaszeretet.
Ügyfélfogadás, ügyintézés a szünidőben:Tanítási időn kívül, nyári szünetben: szerdánként 800-1200 óráig.
keretében megvalósuló,
KÉPRŐL-KÉPRE Vizuális élményműhely
NTP-MŰV-19-0072
SZAKMAI BESZÁMOLÓ
2019-ben vizuális művészeti programot terveztünk. Célunk egy olyan műhely létrehozása volt a Tomori Pál Katolikus Gimnáziumban, ahol a fiatalok jól érzik magukat, de fejlődnek, alkotnak és elmélyedhetnek a vizuális feladatokban.
2019. januárjában kezdtük a munkát a Képről Képre vizuális műhelyekben, ahol képzőművészeti és fotóművészeti foglalkozásokon vehettek részt érdeklődő, tehetséges diákjaink. A heti rendszerességgel tartott foglalkozásainkon a vizuális művészetekben tudtak kibontakozni, tovább fejlődni, szakmailag jártasságot szerezni diákjaink. Évek óta pályázunk a Nemzeti Tehetségprogrammal, a tehetséggondozás szívügye intézményünknek! Bár kis iskola vagyunk, nagy hangsúlyt fektetünk a diákok művészeti nevelésére. A projekt keretében a diákok kreatív módon alkalmaztak képzőművészeti, fotó technikákat. Tehetséggondozó műhelyfoglalkozásainkat heti két órában bontott csoporttal (10-10 fő) összesen 20 fő részvételével terveztük. 13-16 éves diákokat vártunk a kurzusra, akik tehetségesek, vagy tehetségígéretek, vegyes csoportban gondolkodtunk, hiszen a kiemelkedően tehetségesek inspirálják a többieket!
A műhelyben dolgozó gyerekek több osztályból jöttek, többféle évfolyamról, és csatlakoztak hozzánk kiskunmajsai általános iskolás kiemelkedően tehetséges diákok is. A különböző életkorú gyerekek a közös érdeklődés miatt összecsiszolódtak, igazi alkotó közösségé váltak. A művészetek szeretete az alkotni vágyás összehozta őket.
Célunk egy olyan műhely létrehozása volt a Tomori Pál Katolikus Gimnáziumban, ahol a fiatalok jól érzik magukat, de fejlődnek, alkotnak és elmélyedhetnek a vizuális feladatokban. Az élményműhely program lényege, hogy a gyermekek olyan impulzusokat kapnak művésztanáraiktól, amelyek érzékennyé teszik őket a külső világ különféle jelenségeinek befogadására, értelmezésére és újraértelmezésére, továbbgondolására.
Az alkotás öröme, a kreativitás megélése, a sikerélmény fejlesztően hat a diákok önértékelésére. Az alkotás során pozitív érzelmek szabadulnak fel, az alkotásba való belefeledkezés meditatív állapot, pihentet. Az egyre nehezedő gyakorlatok és tevékenység során a résztvevők átélik önmaguk kreativitását, a feladatok inspirálóak, segítik a rajztudás fejlődését, a kompozíciós készséget, színérzéket, de hatnak az érzelmekre is. Ügyességük, kreativitásuk, problémamegoldó potenciáljuk megtapasztalása vezet el a valódi önismereti fejlődéshez. Ez a módszer igen erőteljes vetélytársa lehet a fiatalok körében egyre jobban elharapózó kontroll nélküli cselekvések megjelenésének és azonnali örömforrást kereső viselkedésmintázatok kialakulásának.
Műhelyünk munkája által diákjaink az iskolán kívül is kulturálisan aktívak lehettek, barátságos kortárs közösségben, értelmesen tölthették szabadidőjüket. Az volt a célunk, hogy a művészek segítségével aktivitásra bírjuk a gyerekeket, akik ez által egyrészt gyakorlatban megismerkedhetnek a művészetekkel, másrészt pozitív közösségi élményben részesülnek, jól érzik magukat. Lehetőséget és inspirációt kapnak, miközben egy kulturálisan aktív és elfogadó kortárs közösség tagjai lehetnek. A Képről Képre vizuális műhely olyan inspiráló közegként jelent meg a gyerekek életében, amelynek eredményeként önbecsülésük megnő, új lehetőségek nyílnak előttük, könnyebben találják meg a saját útjukat.
Diákjaink januárban a nyertes pályázat után kezdték a munkát! (A teljes pályázott összeget nem nyertük el, ezért több ponton változtatunk kellett a tervezett munkán és programokon, ezt a módosítási lehetőséget megkaptuk a pályázat kiírójától.)
A grafikai és festő műhely munkáját Pócsik Olga tanárnő vezette, a fotószekció munkájára Farkas Hajnalka fotográfust, vizuális nevelőt és kommunikáció végzettségű volt diákunkat kértük fel.
A kreativitás fejlesztésére óriási lehetőség nyílt a műhelyekben. A vizuális nevelésben a legfontosabb dologgá az élmény vált és az egyéniség tükrözése a feladat, az önkifejezés fontos eszköze a képi ábrázolás.
Izgalmas célunk volt a műhely munkáját nem csak a rajzterem falai között tartani, hanem a nyárutó szép időben a kiskunmajsai tájház udvara volt inspiráló közeg diákjainknak. Hordozható festőállványok segítségével, könnyen ment a munka. Élményműhelyünkben nagyon jól ment a munka, nagyon élvezték a részvevő diákok, elengedhetetlen és nagyon nagy segítség volt a sok színes eszköz, ami a rendelkezésünkre állt.
Az élményműhely program lényege, hogy a gyermekek olyan impulzusokat kapnak művésztanáraiktól, amelyek érzékennyé teszik őket a külső világ különféle jelenségeinek befogadására, értelmezésére és újraértelmezésére, továbbgondolására.
Az alkotás során egyfajta meditatív állapotba kerülnek a munkába elfeledkező diákok, a színeknek is pozitív hatása lehet, valamint a munka folyamán inspiráló, meditatív zenéket hallgatunk. Ezek a meditatív, chill zenék segítik a lazulást, a pihentetőleg hatnak. A közösség hiánya felőröli, egy jól működő közösség megsokszorozza energiáinkat, ezért célunk egy igazi alkotóközösség létrehozása, akik ismerik, szeretik és segítik egymást. Ehhez segítenek a csoportos önismereti és közösségfejlesztő játékok is, melyeket alkalmazunk.
Sajnos a járványhelyzet pályázatunkra is rányomta a bélyeget. A 2019 - 2020-as tanévben meg kellett szakítanunk a munkát márciusban. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a szakmai kirándulást még éppen meg tudtuk ejteni. Fantasztikus élmény volt diákjainknak az Etyeki Korda filmpark foglalkozásain való részvétel!
A munka augusztus utolsó hetében folytatódott, de sajnos a második hullám miatt októberben abba hagytuk a munkát. A kiállítást a program során készült alkotásokból decemberre terveztük a műhelymunka zárásaként. Sajnos a kiállítás, bár ott van az aulánkban, még senki nem látta a helyzet miatt, várjuk, hogy nyithassunk és megcsodálhassa Mindenki a fantasztikus alkotásokat. A kiállításról viszont a KKTV kiskunmajsai kistérségi televízió virtuális tárlatot készít és a facebookon lesz látható hamarosan!
Együttműködő partnerintézményünk
Megvalósult Magyarország Kormányának támogatásával!
Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.
A Nemzeti Örökség Intézetének emlékezetpedagógiai partnerintézménye