Ugrás a tartalomra

2023. 07. 12.
A 11. évfolyam Erdélyben járt

Április 30-án korán kelt a 11. évfolyam, ugyanis hajnali öt órakor buszra szállva elindultunk Erdélybe, azon belül is Gyergyószentmiklós városába. Már egy ideje izgatottan vártuk ezt az ötnapos kirándulást, amit a Határtalanul! program támogatásával sikerült megszervezni. Minden nap változatos programokon vettünk részt.

Első nap (2022.04.30.)

A határon átjutva első megállónk Marosillye volt, ahol Bethlen Gábor szülőházát tekinthettük meg.

Ezt követte Déva vára, ahol sajnos nem működött a felvonó, illetve a vár belső része le volt zárva, így csak távolról nézhettük meg a várat.

Utunk következő megállója Vajdahunyad vára volt, ahol kicsit többet időztünk. Megcsodáltuk a toronyból elénk táruló pazar kilátást, megnéztük a várban található termeket és kiállítási tárgyakat. A végén még jutott idő a környékbeli árusok termékeinek megtekintésére is.

Ez után Gyulafehérváron álltunk meg, ahol Hunyadi János síremlékét néztük meg. A síremlék a székesegyházban található, ami nagyon szépen díszített volt. A székesegyház környékét is volt időnk megtekinteni, ami rendezett, szépen felújított házaival és tereivel nyugalmat árasztott.

Az utolsó nap programjából előre hoztuk marosvásárhelyi megállónkat, ahol megemlékeztünk a Bolyaiakról.

Este kilenc után érkeztünk a szállásra, ahol már finom vacsorával vártak bennünket. Vacsora után elfoglaltuk a szobákat és idővel mindenki nyugovóra tért.

Második nap (2022.05.01.)

Az előző napi hosszú utazást kipihenve ébresztettünk mindenkit hajnali fél nyolckor. Páran azonban kicsit korábban keltünk, mint a többiek és részt vettünk a fél nyolckor kezdődő szentmisén a Szent Mihály templomban.

A reggeli és a hideg csomagok átvétele után még megálltunk egy bevásárlóközpontban, hogy mindenki megvehesse magának, amire szüksége van.

Ezután Parajdig meg sem álltunk. Itt szerencsére pont időben meg tudtuk venni a jegyeket és az épp induló buszokkal lementünk a sóbányába. Pár lépcső vezetett még le a hatalmas termekbe, ahol változatos lehetőségek várták az oda látogatókat. Van ott kalandpark, játszótér, ugrálóvár, étterem és még templom is.

A nap következő megállója Székelyudvarhelytől nem messze Szejkefürdőn volt, ahol tizenhárom székelykapun átsétálva Orbán Balázs síremlékéhez értünk. Attila atya pár szóban megemlékezett a híres néprajzi gyűjtőről.

Csíksomlyó következett, ahol lehetőségünk nyílt a templomban található Madonna-szobor megtekintésére, utána elsétáltunk a szabadtéri oltárhoz is.

Utolsó megálló a mádéfalvi veszedelem emlékművénél volt. Attila atya röviden elmesélte, hogy minek állít emléket a hely.

Ezt követően visszamentünk a szállásra, ahol ismét egy nagyon jóízű vacsora várt bennünket. Takarodóig beszélgetések, hangos nevetések hallatszottak a folyosókon.

Harmadik nap (2022.05.02.)

A reggeli előkészületek utáni első megállónk a Pongrác-tető volt, ahol festői táj rajzolódott ki elénk.

A következő megállónk a Békás-szoros volt. A szoros elején leszálltunk a buszról és végigsétáltunk az úton egészen az aljáig, közben hallgattuk a mellettünk csörgedező patak hangját és néztük a fölénk magasodó sziklákat.

Sétánk végeztével buszra szállva visszajöttünk a Gyilkos-tóhoz, ahol egy órás ebédszünetet tartottunk.

Ebéd után két lehetőség közül választhatott mindenki: vagy felmászik a Kis-Cohárdra, vagy egy nyugtató sétát tesz a Gyilkos-tó körül. Mindkét opció nagyon tetszett a résztvevőknek.

Szállásra visszaérve ismét nagyon ízletes vacsorát kaptunk, majd a diákok kérésére hagytuk, hogy saját maguk szervezzék meg a lefekvésig tartó programot.

Negyedik nap (2022.05.03.)

Ezen a napon Gyergyószentmiklós látnivalóit tekintettük meg.

Elsőként az örmény templomba látogattunk el, ahol az ott szolgálatot teljesítő atya mesélt a város és a templom múltjáról, majd néhány tanácsot és jókívánságot mondott a diákoknak zárásként.

Ezután a Szent Mihály templomban várt minket a káplán, aki szintén mesélt a templom múltjáról és jelenéről. Körbenézhettük a templomot, akit érdekelt még az orgonához is feljuthatott.

A másnapi hosszú hazaútra gondolva még ebéd előtt bevásároltunk, majd a szálláson megebédeltünk.

Egy kis pihenő után felkerekedtünk és meglátogattuk testvériskolánkat, ahol megtekinthettük az első tablót, az iskola múzeumát, valamint egy szaktantermet is.

Miután elbúcsúztunk testvériskolánktól mindenki nézelődhetett a városban egészen vacsoráig.

Vacsora után többen összepakoltak már, gondolva a másnapi korai ébresztőre.

Ötödik nap (2022.05.04.)

Hajnali négy órakor buszra szálltunk és a tordai hasadékig meg sem álltunk. Mielőtt a hasadékon végig sétáltunk volna, mindenki megreggelizett.

A hasadékon át vezető túránk nagyon szép volt. Néhol vigyázni kellett hova lépünk, de szerencsére nem volt megterhelő végigsétálni.

Kolozsvár volt a következő megállónk, ahol sajnos csak kívülről tekinthettük meg a Szent Mihály templomot. Sétánk során megnéztük még Mátyás király szobrát is, majd folytattuk utunkat.

Nagyváradon Ady Endre múzeumánál is megálltunk, illetve tettünk egy rövid sétát is.

Innen már nem volt messze a határ, amit sikerült gyorsan átlépnünk. Többen nagy izgalommal és várakozással töltötték az utolsó kilométereket, hogy végre hazaérünk.

A kirándulás nagyon jó hangulatban telt és elérte célját is. Az évfolyam jobban megismerhette egymást, barátságok születhettek, közben megismerkedhettek Erdély szépségeivel, történelmével, az ott élő emberekkel és testvériskolánkkal is. Köszönjük, hogy a Határtalanul! program segítségével megvalósíthattuk mindezt!

Zádori Nándor

Prospektus
Tájékoztatónk
Határtalanul 2022

Megvalósult Magyarország Kormányának támogatásával!

Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.