Ugrás a tartalomra

Határtalanul!

Megvalósult Magyarország Kormányának támogatásával!

Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.

Tájékoztatás

Ügyfélfogadás, ügyintézés a szünidőben:
Tanítási időn kívül, nyári szünetben: szerdánként 800-1200 óráig.

A 11. évfolyam Erdélyben járt

Április 30-án korán kelt a 11. évfolyam, ugyanis hajnali öt órakor buszra szállva elindultunk Erdélybe, azon belül is Gyergyószentmiklós városába. Már egy ideje izgatottan vártuk ezt az ötnapos kirándulást, amit a Határtalanul! program támogatásával sikerült megszervezni. Minden nap változatos programokon vettünk részt.

Első nap (2022.04.30.)

A határon átjutva első megállónk Marosillye volt, ahol Bethlen Gábor szülőházát tekinthettük meg.

Ezt követte Déva vára, ahol sajnos nem működött a felvonó, illetve a vár belső része le volt zárva, így csak távolról nézhettük meg a várat.

Utunk következő megállója Vajdahunyad vára volt, ahol kicsit többet időztünk. Megcsodáltuk a toronyból elénk táruló pazar kilátást, megnéztük a várban található termeket és kiállítási tárgyakat. A végén még jutott idő a környékbeli árusok termékeinek megtekintésére is.

Ez után Gyulafehérváron álltunk meg, ahol Hunyadi János síremlékét néztük meg. A síremlék a székesegyházban található, ami nagyon szépen díszített volt. A székesegyház környékét is volt időnk megtekinteni, ami rendezett, szépen felújított házaival és tereivel nyugalmat árasztott.

Az utolsó nap programjából előre hoztuk marosvásárhelyi megállónkat, ahol megemlékeztünk a Bolyaiakról.

Este kilenc után érkeztünk a szállásra, ahol már finom vacsorával vártak bennünket. Vacsora után elfoglaltuk a szobákat és idővel mindenki nyugovóra tért.

Második nap (2022.05.01.)

Az előző napi hosszú utazást kipihenve ébresztettünk mindenkit hajnali fél nyolckor. Páran azonban kicsit korábban keltünk, mint a többiek és részt vettünk a fél nyolckor kezdődő szentmisén a Szent Mihály templomban.

A reggeli és a hideg csomagok átvétele után még megálltunk egy bevásárlóközpontban, hogy mindenki megvehesse magának, amire szüksége van.

Ezután Parajdig meg sem álltunk. Itt szerencsére pont időben meg tudtuk venni a jegyeket és az épp induló buszokkal lementünk a sóbányába. Pár lépcső vezetett még le a hatalmas termekbe, ahol változatos lehetőségek várták az oda látogatókat. Van ott kalandpark, játszótér, ugrálóvár, étterem és még templom is.

A nap következő megállója Székelyudvarhelytől nem messze Szejkefürdőn volt, ahol tizenhárom székelykapun átsétálva Orbán Balázs síremlékéhez értünk. Attila atya pár szóban megemlékezett a híres néprajzi gyűjtőről.

Csíksomlyó következett, ahol lehetőségünk nyílt a templomban található Madonna-szobor megtekintésére, utána elsétáltunk a szabadtéri oltárhoz is.

Utolsó megálló a mádéfalvi veszedelem emlékművénél volt. Attila atya röviden elmesélte, hogy minek állít emléket a hely.

Ezt követően visszamentünk a szállásra, ahol ismét egy nagyon jóízű vacsora várt bennünket. Takarodóig beszélgetések, hangos nevetések hallatszottak a folyosókon.

Harmadik nap (2022.05.02.)

A reggeli előkészületek utáni első megállónk a Pongrác-tető volt, ahol festői táj rajzolódott ki elénk.

A következő megállónk a Békás-szoros volt. A szoros elején leszálltunk a buszról és végigsétáltunk az úton egészen az aljáig, közben hallgattuk a mellettünk csörgedező patak hangját és néztük a fölénk magasodó sziklákat.

Sétánk végeztével buszra szállva visszajöttünk a Gyilkos-tóhoz, ahol egy órás ebédszünetet tartottunk.

Ebéd után két lehetőség közül választhatott mindenki: vagy felmászik a Kis-Cohárdra, vagy egy nyugtató sétát tesz a Gyilkos-tó körül. Mindkét opció nagyon tetszett a résztvevőknek.

Szállásra visszaérve ismét nagyon ízletes vacsorát kaptunk, majd a diákok kérésére hagytuk, hogy saját maguk szervezzék meg a lefekvésig tartó programot.

Negyedik nap (2022.05.03.)

Ezen a napon Gyergyószentmiklós látnivalóit tekintettük meg.

Elsőként az örmény templomba látogattunk el, ahol az ott szolgálatot teljesítő atya mesélt a város és a templom múltjáról, majd néhány tanácsot és jókívánságot mondott a diákoknak zárásként.

Ezután a Szent Mihály templomban várt minket a káplán, aki szintén mesélt a templom múltjáról és jelenéről. Körbenézhettük a templomot, akit érdekelt még az orgonához is feljuthatott.

A másnapi hosszú hazaútra gondolva még ebéd előtt bevásároltunk, majd a szálláson megebédeltünk.

Egy kis pihenő után felkerekedtünk és meglátogattuk testvériskolánkat, ahol megtekinthettük az első tablót, az iskola múzeumát, valamint egy szaktantermet is.

Miután elbúcsúztunk testvériskolánktól mindenki nézelődhetett a városban egészen vacsoráig.

Vacsora után többen összepakoltak már, gondolva a másnapi korai ébresztőre.

Ötödik nap (2022.05.04.)

Hajnali négy órakor buszra szálltunk és a tordai hasadékig meg sem álltunk. Mielőtt a hasadékon végig sétáltunk volna, mindenki megreggelizett.

A hasadékon át vezető túránk nagyon szép volt. Néhol vigyázni kellett hova lépünk, de szerencsére nem volt megterhelő végigsétálni.

Létrehozva: 2022. 05. 05.