Ugrás a tartalomra

A verseny célja az általános és középiskolai tanulók érdeklődésének felkeltése a magyar nemzeti kultúra tárgyi és szellemi öröksége iránt. A szervezők kiemelten fontos célnak tekintették a határokon átívelő nemzeti identitástudat elmélyítését, ezért a versenyre a Kárpát-medence egész területéről várták a csapatok jelentkezését.

Iskolánkból két csapat is összeállt megmérettetni magát: A TomorIQ1 (Csuka Anna, Tarjányi Dorina, Tóth Hajnalka) és a TomorIQ2 (Kasza Márk, Kazmin Erneszt, Telek Péter). Felkészítő tanárunk Király Gabriella volt.  A verseny másodszorra került megrendezésre, idei témája Magyarország volt a reformkor, a forradalom és a szabadságharc idején. Az első fordulóban egy online feladatsort oldottunk meg az iskolánkban.

Mindkét csapatunk továbbjutott a második fordulóba, ahol egy kutatómunkán alapuló feladatot kaptunk.  Egy a reformkorhoz kapcsolódó, lakóhelyünkhöz kötődő személyről vagy eseményről kellett egy dolgozatot és egy azt kiegészítő filmet készítenünk. Az idő kevésnek tűnt, a feladat pedig nehéznek, ennek ellenére megcsináltuk. A kutatómunkákban Nahimi Péter rendkívül sokat segített. A csapatok filmjeit Dorcsák Péter vette fel és vágta meg. Néhány hét múlva kiderült, mindkét tomoris csapat bejutott a verseny harmadik fordulójába, a döntőbe.

A feladatokat ebben a fordulóban módosítania kellett a szervezőknek. Ahelyett, hogy egy versenyhelyszínen írásbeli és szóbeli feladatokat oldottunk volna meg, otthoni feladatot kaptunk az előző fordulóhoz hasonlóan. Az egyik részfeladat egy reformkorban játszódó film forgatókönyvének megírása volt. A második részfeladat egy újabb kisfilm forgatását követelte meg, amelynek témáját mi választhattuk ki a megadott tárgykörökből.

A verseny zsűrije a fordulók összesített pontszámai alapján a TomorIQ2 csapatnak a 8., a TomorIQ1-nek pedig az 5. helyet ítélte. Sokat mélyült a reformkorról való tudásunk, megtanultunk csapatban dolgozni és élvezni a kutatómunkát.

Tóth Hajnalka 12.A